Malawi 2022 - donderdag 4 augustus

4 augustus 2022 - Bandawe, Malawi

Vanmorgen vertrokken uit Dedza. We zijn de bergen overgestoken,  de Golomotipas gereden naar het enorm uitgestrekte lake Malawi. Een prachtige rit. Daarna langs het meer nog 300km naar het noorden.

De weg was daar voor het grootste deel erg slecht, met aardig wat (overbeladen) vrachtverkeer. Blij dat we heelhuids aangekomen zijn op de camping.

Makuzi Beach is een van de mooiste plekjes die je kunt bedenken om te kamperen l!!

We hoorden bij aankomst dat er tegenwoordig wel eens nijlpaarden in de buurt zijn. Die grazen snachts de rijstvelden kaal. Afgelopen dagen is er ook eentje bij Makuzi gezien. We werden gemaand om voorzichtig te zijn met zwemmen in ondiep water. Er is  een nachtwaker hier en we kamperen achter een steile helling, dus dat is wel safe.

Morgen hopen we naar een eilandje voor de kust te kanoën. Daar kunnen we veilig snorkelen

Komende dagen dus verder even relaxen en genieten van een prachtige tuin en camping, met hele bijzondere vogels etc. We plaatsen dus voorlopig even geen verhalen maar wellicht alleen wat foto's.

We verblijven hier tot maandag

1. Martijn en Anneke:
    4 augustus 2022
    Mooi om jullie verhalen te volgen. Veel herinneringen komen vast boven. Geniet van al die prachtige plekken!
  2. Marja Hoogerbrugge:
    5 augustus 2022
    Heerlijk dat jullie reis zo voorspoedig gaat ondanks de slechte wegen. Geniet van het moois en de rust.